Χρεοκοπία Thomas Cook: Οι ανταγωνίστριες τουριστικές εταιρείες διπλασίασαν τις τιμές τους

Λίγες ώρες μετά το «κανόνι» του τουριστικού κολοσσού Jet 2 και TUI αύξησαν κατακόρυφα τις τιμές στα πακέτα διακοπών – Τι καταγγέλουν Βρετανοί που λόγω της κατάρρευσης της Thomas Cook αναζητούν άλλους tour operators για να πάνε διακοπές – Τιμούν την ελληνική φιλοξενία οι Έλληνες ξενοδόχοι


Χιλιάδες Βρετανοί, που είχαν σχεδιάσει να ταξιδέψουν στο εξωτερικό με την Thomas Cook, αναζήτησαν άλλους tour operators μετά την χρεοκοπία του πρώην κολοσσού του τουρισμού για να διαπιστώσουν με έκπληξη πως οι τιμές είχαν διπλασιαστεί μέσα σε λίγες ώρες. Αρκετοί από αυτούς κατήγγειλαν στο Twitter πως, όταν επέλεξαν να κλείσουν διακοπές με τους δύο κύριους ανταγωνιστές της Thomas Cook, την Jet 2 και την TUI είδαν πως οι τιμές είχαν εκτοξευτεί στα ύψη και θεωρούν πως αυτό οφείλεται στην κατάρρευση της Thomas Cook.

«Αρπακτικά», χαρακτήρισαν οι Βρετανοί υποψήφιοι ταξιδιώτες τις ανταγωνίστριες εταιρείες της Thomas Cook ενώ η χρήστης Lesley Gillis έγραψε στο Twitter: «Τα αρπακτικά που περιτριγυρίζουν το κουφάρι της Thomas Cook φορούν την στολή της TUI, άπληστοι και παράτυποι, θα χρησιμοποιήσω το τσεκ της ATOL στη χώρα και όχι με εσάς όταν ένα πακέτο διακοπών εκτινάσσεται από τις 600 λίρες στις 1.745 μπροστά στα μάτια μου».

Άλλος χρήστης καταγγέλλει πως πρόλαβε να κλείσει τις διακοπές του με την Jet 2, πριν οριστικοποιηθεί η κατάρρευση της Thomas Cook και κατέβαλλε για πακέτο 7 ημερών 1.576 λίρες ενώ 12 ώρες αργότερα και μόλις έγινε γνωστή η χρεοκοπία της Thomas Cook, η Jet 2 αύξησε την τιμή του ίδιου πακέτου σε 1.648 λίρες.

Η Daily Mail παρουσιάζει έναν χαρακτηριστικό κατάλογο με τιμές των άλλων tour operators μετά την χρεοκοπία της Thomas Cook. Μία εβδομάδα στην Κύπρο για τετραμελή οικογένεια με την TUI από 1.240 λίρες πριν την κατάρρευση της Thomas Cook, αυξήθηκε σε 1.297 λίρες. Επτά νύχτες στο Sorrento της Ιταλίας με την Jet 2 κόστιζαν αρχικά 788 λιρες και μέσα σε λίγες ώρες η τιμή άλλαξε σε 824 λίρες. Το ίδιο συνέβη και με το κόστος πτήσης από το Μάντσεστερ στην Τενερίφη, που νωρίς το πρωί, πριν το «κανόνι» της Thomas Cook ήταν 442 λίρες και μέχρι το μεσημέρι εκτοξεύτηκε στις 808 λίρες! Πτήση επιστροφής από το Μπράντφορντ στο Λανζαρότε (Κανάρια νησιά) με την Jet 2 είχε κόστος 164 λίρες το πρωί και το μεσημέρι η τιμή άλλαξε στις 197 λίρες.

Η Βρετανίδα Λάρα Αν Χάρπερ κατήγγειλε πως, μετά την χρεοκοπία της Thomas Cook, με την οποία είχε προγραμματίσει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, αναζήτησε πακέτα διακοπών για την χώρα μας στην ιστοσελίδα της TUI και με έκπληξη διαπίστωσε πως σχεδόν σε κάθε πακέτο η τιμή είχε αυξηθεί κατά 168 λίρες το άτομο.

Πάντως, σε ελληνικά νησιά, όπου η Thomas Cook έχει αφήσει μεγάλα χρέη, οι ιδιοκτήτες των καταλύμάτων έχουν αποφασίσει να φιλοξενήσουν τους Βρετανούς πελάτες τους χωρίς επιπλέον κόστος. Σε αντίθεση με ξενοδοχείο στην Τύνιδα, όπου από το Σάββατο, όταν έγινε ευρέως γνωστό πως η εταιρεία οδηγείται στην κατάρρευση, οι υπεύθυνοι κράτησαν ομήρους τους πελάτες της Thomas Cook και τους ζήτησαν αρκετές χιλιάδες λίρες.

Οι Έλληνες ξενοδόχοι τιμούν την ελληνική φιλοξενία

Στην Κεφαλονιά, αν και τα χρέη από την Thomas Cook στα καταλύματα είναι μεγάλα – σε ξενοδοχειακή μονάδα στη Λάσση η εταιρεία έχει αφήσει χρέος 70.000 ευρώ – οι ξενοδόχοι έχουν αποφασίσει να δείξουν πνεύμα φιλοξενίας στους πελάτες της Thomas Cook, οι οποίοι διαμένουν στα καταλύματα μέχρι την ολοκλήρωση του επαναπατρισμού τους, στις 6 Οκτωβρίου.

Από την πλευρά του το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος απέστειλε email στα μέλη του στο οποίο αναφέρει: «Αγαπητοί συνάδελφοι, Θα ήθελα κατ’ αρχάς να σας ευχαριστήσω για την μέχρι στιγμής υποδειγματική διαχείριση των πελατών του Thomas Cook και τις προσπάθειες όλων για τον ομαλό επαναπατρισμό τους, γνωρίζοντας πως αυτό γίνεται υπό δύσκολες συνθήκες.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι τιμώντας την ελληνική φιλοξενία, ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος θα συνεχίσει να δείχνει και σ’ αυτή την πολύ δύσκολη περίσταση το καλύτερο πρόσωπό του. Βρισκόμαστε σε διαρκή επαφή με τα συναρμόδια υπουργεία και με τους υπόλοιπους φορείς του τουρισμού, προκειμένου να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε μια σειρά μέτρων για τα ελληνικά ξενοδοχεία. Σε συνέχεια της τελευταίας ενημέρωσής μας, σας αποστέλλουμε τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού με όλη τη σχετική πληροφόρηση και θα σας κρατούμε ενήμερους για τις εξελίξεις.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αλέξανδρος Βασιλικός Πρόεδρος Δ.Σ. ΞΕΕ».